Tripy, online community spirit

Subscribe to our mailing list
First Name:

Last Name:
Email:
Language:
Newsletter
Technical updates
HTML Txt





Road book: GRD - Dancing around Brugge Estimated duration : 2,5h.  140 Km Code 451

(1 Comments)

Dit is een 140 km - zeer gevariëerde road book - opgesteld door Franky Devolder voor het Hotel GRD ook bekend onder naam Motorcycle Loft Hotel in Oudenburg (tengen Oostende). Deze rit is wat minder geschikt voor (super) sport motoren.

MEER WETEN


Franky, de vriendelijkste trein bestuurder van de NMBS, verlaat hier zijn vaste sporen en nodigt ons uit om rondom brugge te dansen. Een dans voor motorrijders door ons platte land zoals de grote Jacques hem met zijn hart zo goed kon zingen.

De tempo van deze dans is meestal opgegeven door kleine smalle bochtige wegen. Soms zorgen bredere banen voor een variatie. Dan kunnen de gelukkige eigenaars van snellere motoren echt van mooie bochten genieten.

De rit gaat door polderlandschappen en bosrijke gebieden zoals Hertsberge en Beernem. We rijden langs kanalen zoals Zeebrugge-Brugge en Brugge-Gent. Het toeristisch dorpje Damme langs de Damse vaart biedt een ideale plaats om een pause te maken. Na Damme blijven de wegen relatief smal en vragen dus steeds aandacht van de rijder. Maar door de velden mag er af en toe wel gerust doorgetrokken worden... hier zijn tegenwoordig nog geen flitspalen.

Het dorpje Lissewege biedt zijn typisch kerkje. De roadboek eindigdt terug bij GRD Motorcycle Loft Hotel (Ivan Desender) waar u in de Look'n Kook keuken zelf uw etentje gereed kan maken tussen 11 en 1 uur 's nachts.

Hotel gegevens:
GRD - MOTORCYCLE LOFT HOTEL
Ivan Desender
Groenedijkstraat 5a
8460 Oudenburg - Belgium
GPS: N51°11'30" E02°59'03"
Tel. +32 (0)59 26 85 40
E-mail info@grd.be
web www.grd.be
   
GRD - Dancing around Brugge - Download this Road Book in paper version GRD - Dancing around Brugge - Download Road Book
 
Comments - GRD - Dancing around Brugge

Dries Demeulemeester  - 13/08/2009
Route gereden op 10/08/2009 met 4 moto‘s: Honda CBR6500F, 2x Honda Hornet en een Honda firestorm.

Een mooie route langs weggetjes die je zelf niet op een kaart zult zetten. Het was voor mij de eerste maal dat ik heb gewerkt met een roadbook van tripy en ik moet zeggen, ik zal hier in het vervolg nog roadbooks downloaden.
Misschien kan ik hieronder nog enkele tips geven voor hen die achter mij komen:
* Volg de raad op van uw roadbook op wanneer het zegt dat er een eet-mogelijkheid is, zoveel kom je er niet tegen op uw weg, wij hebben uiteindelijk een croque uit ‘t vuistje gegeten in beernem bij gebrek aan...
* Tussen punt 100 en 101 op uw roadbook kom je eerst op een Y-sprong waar je rechts dient te nemen (wij hebben natuurlijk verkeerd gegokt)
* De tweede helft van de route vonden wij persoonlijk de mooiste, het is de meest gevarieerde en in deze helft krijg je de echte polderlandschappen.
* De mensen die GRD (motorcycle loft hotel) niet kennen, het is een aanrader om er eens binnen te springen, al was het maar voor een koffie voor je vertrekt.

Aan allen achter mij, enjoy the ride!
however be safe!




Name Rating
Comment

Attention: No link, URL or email adress allowed.

 

» Send





 

NEW: Austria-Tour Day 10

NEW: Austria-Tour Day 9

NEW: Austria-Tour Day 8

Tripy RoadTracer Pro WEB Initiation



     
Tripy uses Tele Atlas maps. Click to visit. Tripy SA - N°Ent. : BE 0873.678.307 | Copyrights ©2010 | Contact us Media*A web agency